ری شهری: بیاید از کودتاچیا شهید بسازیم!



محمد محمدی ری شهری، نماینده سابق رهبر ایران و سرپرست حجاج این کشور، گفت "هنر نیست که از یک خانواده شهید، کودتاچی بسازیم، بلکه هنر آن است که از یک کودتاگر شهید بسازیم." وی دقیقا مشخص نکرد که منظورش از کودتاچی الفنون و دار و دسته‌اش و همچنین یه خری با پسرش است، یا اینکه ایشون هم مخالفان دولت کودتاچی محمود نفتی را کودتاچی می‌دانند.

مسوولین گفتند اگه منظورت دوّمیه است، داداش مثکه خواب بودی تا حالا! فکر کردی این همه توپ و تفنگ و گوله کف خیابون واسه چیه؟ واسه اینه که از مخالفان شهید بسازیم دیگه. اتفاقاً این مورد بسیار موفق بوده و شهدایی از قبیل ندا و سهراب و روح الامینی و غیره ساخته شده‌اند. در واقع دولت دهم یکی از موفق‌ترین دولت‌های بعد از جنگ، در ساخت شهید بوده است. و این هم در آمارهای دولتی و هم در آمارهای غیر دولتی آشکار است. اسنادش هم علاوه بر وزارت کشور، تو یوتیوب موجوده. این دولت مفتِ خر است که حتی در روز عاشورا توانسته از مخالفین شهید بسازد و فرهنگ شهادت را زنده‌کند.

امّا بایستی خاطر نشان کرد، که اگه منظور ایشان این است که از الفنون یا یه خری و بچش شهید بسازیم، برو کشکت رو بساب! الکی هم صابون به دلت نزن؛ چون اولا، صابون مال اینه که به دستت بزنی نه به دل. دوماً، اینا خودشون سردسته شهیدسازان هستند. سوماً، تهش ممکنه اینا جخت به هلاکت برسند ولی عمراً به شهادت نمی‌رسن.

۱ نظر: