مرتضوی رو قربونی کردیم. حالا بودجه رو بیا بالا!


در گزارش مجلس در رابطه با کهریزک مخوف آمده‌است: مرتضوی دلیل انتقال بازداشتی‌ها به کهریزک را ظرفیت نداشتن اوین عنوان کرده. وی پس از این که مسوولین اوین گفتن خیلی هم ما جا داشتیم، ... خورده که گفته ما جا نداریم، گفت که منظور از کمبود ظرفیت اوین، ظرفیت نداشتن مسولان اوین برای ضرب و شتم کافی زندانیان و اغتشاشگران بوده‌است نه جا برای نگهداری بازداشتیان.

همچنین در این راپورت آمده است: "با حضور مجدد در بند 209 زندان اوين، هيات با دو تن از زندانيان آقايان قوچاني و چوبينه در خصوص وضعيت زندان و نوع تعامل ماموران و ضابطين گفت‌وگوي مفصلي نمود. بيشترين نگراني آنان در خصوص بلاتكليفي‌شان در زندان بود." آقایان خیلی نگران بودند که بالاخره اعدام میشوند یا آزاد یا حبس ابد. آنها ابراز کردند که ضرب و شتم‌ها و توهین‌ها اصلا فراتر از انتظار نیست و در حدی نیست که نگران‌کننده باشد.

در این گزارش آمده که لیستی از اسامی 69 نفر از کشته‌شدگان حوادث اخیر از جانب دو کاندیدای معترض دریافت کرده‌اند. البته به غیر از این لیست که به سلط زاباله انداخته‌شده، تا روز تنظیم این گزارش چیز دیگری را از آنان دریافت نکردیم. البته گفته نشده که کسی به آنها چیزی نداده، یا آنها چیزی نگرفته‌اند. ولی گفتند که شایان ذکر است، اگر گرفتیم این بار آن را در دَلّه آشغالی می‌اندازیم نه سلط زباله. خودمان چلاق نیستیم که این‌ها به ما لیست بدهند. لیست همه‌ی این محاربین و همه فک و فامیلشان را خودمان داریم.

در نتایج این تحقیقات آمده است:

1- بازداشتگاه کهریزک در ابتدا به منظور نگهداری اراذل و اوباش خطرناک و متجاوزین و افرادی از این دست در نظر گرفته شده بوده. البته گویا متن قانون دقیقاً مشخص نکرده بوده، که باید این افراد را در کهریزک بازداشت کنند یا استخدام. فلذا چون در این دولت اصل بر مهرورزی بوده این افراد را استخدام کردند. اینگونه بود که وقتی آن بازداشتی‌های بیچاره را به کهریزک بردند آن فجایعی رخ داد که حتی باعث شد دل رهبر هم بدجور درد بگیرد! و اگر سفارشات آن بزرگ فرزانه نبود، ما الان داشتیم به جای این گزارش، هر کسی که نصف حرفای این گزارش را می‌زد، به جرم محاربه آماده‌ی اعدام در پنج روز می‌کردیم. (تضمینی، با امضای شخص حسینیان.)

2- در مورد کشته شدن مرحومان جوادی فر، روح‌الامینی و کامرانی، موضوع مننژیت مردود است و دلیل اصلی، کم‌طاقتی این افراد در برابر ضرب و شتم ذکر شده‌است. نه اینکه ضرب شتم بد بوده باشدهــــــــــــــــــــــا! نـــه! آن‌ها خودشان کم‌طاقت بودند و اصلا طاقت ضربه مغزی را نداشتند.

3- در خصوص مساله آزار جنسی زندانیان با آقای کروبی مفصلا صحبت شد. ایشان مدعی شدند که چهار نفر از شاکیان مستقیماً به وی مراجعه کرده‌اند. وی در مقابل این سوال که "آیا مساله تجاوز قطعی است و آیا شما دقیقاً جای تجاوز به این افراد را دیدی؟" الکی قاطی کرد و برآشفته‌شد. نمی‌دانیم چرا ایشان اینقدر بی‌جنبه هستند و حاضر نیستند دو تا سوال ساده را جواب بدهند.

پیشتر در گزارش آمده، که این زندان محل نگهداری "اراذل و اوباش خطرناك و هتك‌كنندگان به نواميس مردم، متجاوزين به عنف و غیره" بوده. در این حالت یک سوال ریاضی به ذهن می‌رسد: 147 نفر از بازداشتی‌های اغتشاشات در جوار 30 نفر از دیگر افراد این زندان، در 70 متر جا نگهداری می‌شدند. پیدا کنید تعداد فردخطرناک در هر متر مربع را. همچنین مطلوب است که اگه یکم عقلتان رسید، پیدا کنید شخص یا اشخاص نوشابه فروش را! همچنین مطلوب است سهم هر زندانی از اغتشاشگران.

4- در زندان اوین هیچ موردی مبنی بر اذیت و آزار غیرقابل تحمل و همچنین زندانی کم‌طاقت یافت‌نشده. از آنجا که همه نمایندگان فیلسوف هستند، می‌دانند که ندیدن، دلیل خوبی برای نبودن است. حتی اگه خلافش ثابت شود.

5- این گزارش ضمن معرفی کردن مرتضوی به عنوان گوشت قربانی، از کلیه برادران زحمتکش نیروی انتظامی که فرامین را به خوبی اجرا می‌کنند، حتی اگر مبنی بر قتل و غارت و شکنجه باشد، نهایت تشکر و قدردانی را دارد. در این بازدیدها مشخص شد، که ابزار کافی برای کتک‌کاری با اغتشاشگران و تادیب آنها وجود ندارد. همچنین بچه‌های نیروی انتظامی که به این خوبی همه را کتک زده‌اند تا بمریند، به اندازه کافی پول نگرفته‌اند. بنابراین از دولت و مجلس تقاضای بودجه کافی، حداقل دو سه میلیارد تومنی، برای خرید ادوات کتک‌کاری و تادیب که منجر به مرگ نشود و پول پاداش برای ماموران نیاز است. واضح است که اگر زندانی بمیرد دیگر نمی‌تواند خوب شکنجه شود و اعتراف کند که از تلوزیون پخش کنیم. لذا خرید این ادوات ضدمرگ بسیار ضروری است، که دیگر موجب وهن نظام نشود و باعث آبرومندی نظام شود.

6- این کمیته می‌خواهد که سایر زندان‌ها، همه زیر نظر سازمان زندان‌ها باشد که دیگر گندش در نیاید. اگر کهریزک مثل اوین زیر نظر سازمان زندان‌‌ها بود، هر کس کتکش را می‌خورد، راضی هم بود و تنها نگرانی‌اش از آخر عاقبتش در روز دادگاه بود و چه بسا که خود در دادگاه طلب حکم شریف اعدام در پنج روز می‌کرد.

7- کمیته معتقد است که اطلاع رسانی ناقص بوده و خانواده‌ها سردرگم شده‌اند. لذا در آینده هر چه زودتر آبِ‌پاکی روی دست خانواده‌ها ریخته‌شود که بچه‌شان زندانی سیاسی شده نه چیز دیگر. الکی هی امیدوار نباشند که شاید تصادف کرده‌باشد، مرده‌باشد و نگران این نباشند که نکنه زندانی شده‌باشند. این امر از این نظر نیز مفید است که خانواده‌ها می‌توانند زودتر 700 میلیون را جورکنند. که این امر در کمیته‌ی اقتصادی مجلس به صورت مبسوط مورد بحث قرار گرفته‌است.

8- چند وقت یه دفعه به زندان‌ها سر بزنیم که کم و کاستی نداشته‌باشند و همچنین اگر گندی در حال وقوع است، آن را بین بقیه زندان‌ها پخشش کنیم، که از کنسانتره‌شدن بوی گند در محل جلوگیری شود.

در پایان باید گفت که اگر چه مرتضوی یکمی بنده خدا مقصر بود و شیطون گولش زده بود، ولی مقصر اصلی همانا همان دو کاندیدایی هستند که بیخودی شلوغش کردند و نیروی کم‌طاقت به زندان‌ها اعزام کردند.

کلام نگارنده: تف تو روح هرچی آدمه که ریختن خون مردم بی‌گناه و شکنجه شدن افراد براش فقط یه واقعه است. به قول بچه‌ها گفتنی، مملکته داریم؟

۱ نظر:

  1. دوستان خوشحال می شم که اگه نظرتون رو بدونم که برای بهبود نوشته های بعدی تلاش کنم.

    پاسخحذف